Als je, zoals ik, niet alleen een overtuigde republikein bent omdat je vindt dat een monarchie zo'n pijnlijk anachronisme is — en dat de door de koningin der Nederlanden geëiste aaspreektitel Majesteit geen enkel recht van bestaan heeft in een volwassen democratie — en je daarnaast zelfs niet de geringste sympathie kunt opbrengen voor wie dan ook die deel uitmaakt van de kongsi van Bea Biesterfeld, maar wel voor haar zus Irene, ook en vooral omdat die, volstrekt onnodig, belachelijk is gemaakt vanwege oprechte pogingen de wereld eens met een andere blik te bezien, dan interesseren je vanzelfsprekend alle leugen-, laster-, lagen- en listenverhalen in de meest schandelijke producten van de drukpers ook niet in de geringst denkbare mate. Die laag bij de grondse smeerlapperij vergiftigt slechts het papier dat — zoals wijlen de echtgenoot van de huidige Nederlandse koningin ooit zo terecht in een interview verklaarde — niets met een serieus en oprecht functionerende Pers te maken heeft, en die ook geen ander doel voor ogen heeft dan zoveel mogelijk geld te verdienen door manipulatief macht uit te oefenenen met bewust foutief dooreengehusselde letters van het Latijnse alfabet.
Toch kun je, als journalist, wel degelijk in een dubieuze positie raken als je — vasthoudend aan het hierboven omschrevene — wel aan de eigen, zij het passieve, belangstelling voor modeontwerpen tegemoet wilt komen door een nieuwe publicatie te bestuderen, die blijkt te gaan over de kleding van degenen, die zichzelf zien als 'de Oranjes' en daarom door miljoenen klakkeloos als zodanig worden beschouwd.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten